Dagens arbete på vraket

Det vi gjort hittills är verkligen bara att förstöra en redan nergången båt. Vi har dessutom belamrat den med verktyg och skräp och det ser ut som ett helvete rent ut sagt nere i båten.

Men så idag så kom äntligen lite ljusglimtar, lite små förglimtar om hur den kommer att se ut om bara några veckor.

Jag har nämligen tvättat och oljat skottet (väggarna) tre gånger så att de nu har fått en fin yta. kanske behövs en omgång till imorgon. Det får vi se imorgon när det torkat. Men vilken skillnad det faktiskt är. jag såg det inte när jag var i båten, man blir lite hemmablind. Men nu när jag tittar på fotona så ser man tydlig skillnad. Ska se om jag hittar en före bild också.


Visst ser man allt skillnad på det som nu bara är slipat i jämförelse med det som jag oljade idag?


Vi har limmat fast ena väggen i förpiken som bara hängde innan. Vi använde kontaktlim som tog galet lång tid att torka. Hoppas solen står på och värmer imorgon, då torkar det snabbare.



Daniel kom upp och ville ha lite tröst. Jag sa till Julia att det skulle bli mycket blod, svett och tårar under detta båtbygge. Här är ett bevis på blod iallafall :)





I vanlig ordning jobbade jag mest inne i båten medan Daniel tog utsidan av båten. Men limångor och oljelukt krävs det en viss paus ifrån så jag gick upp och fotade och möttes av fin utsikt och en frustrerad Daniel?




 

 

 

 

 

 

 

 

 Är du skitig älskling??











Nu har vi lämnat bygget för idag och återvänder imorgon :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0