Hur kan vi hinna med så mycket på en dag :)

Det var Julias mammas kommentar när Julia berättade grej på grej vi hade hittat på... Men det är väl så, vaknar lilltjejen 7.20 så vaknar alla 7.20... :P

Vi har hunnit med båt-loppmarknad, köpa cykel till Julia, varit i båten och sen har vi byggt ett barbiehus och haft lördagsmys med yatzy, godis och chips :)

Julia fick för ett tag sen 4 barbies men dem har inte haft någonstans att bo. så jag har gått och klurat på hur vi kan bygga ett hem åt dem. Så idag städade vi ur hennes hylla och fixade rundor med hennes saker så att vi fick 4 fack lediga i hyllan...


Vi tapetserade med tapet och presentpapper i olika färger. En färg för varje rum. Julia drog av tejp från hållaren och jag mätte, svor och satte upp tapeterna. Ändå var det hon som klagade att det var jobbigt att bygga hus ;)
Jag sa till henne hur långa tejpbitar jag ville ha och hon rev av önskad längd. En av gångerna velade jag lite och fick då reaktionen:
- Men nu får du bestämma dig kvinna!
:O av en 7-åring, haha :P



Vi bygger hus...


Färdigtapetserat!


Hela huset!


Sovrum med spjälsäng!


Toaletten!


Kök!


Vardagsrum!

Vi använde oss helt enkelt av sånt vi hitta hemma, kartonger, handdukar, tidning, folie osv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0