Liten blir stor

Snart är det 2 år sen jag träffade Daniel och Julia första gången i Slottskogen. Jag var där med ett barn jag passade och jag minns att hon precis innan vi mötte Daniel och Julia blev biten av en get :)

Från första sekund så har jag och Daniel umgåtts som om vi känt varandra alltid. Tidigt blev det vardagsliv eftersom det fanns barn med i bilden och det var lättast för alla. Julia var 5 år när vi träffades men fyllde ganska snart 6 år. Då fick hon en cykel utan stödhjul. i länken nedan kan ni se hur fort hon cyklade redan första dagen med nya cykeln!

http://www.youtube.com/watch?v=vMCOdV4l15E

Men så i helgen, knappt 2 år senare är det alltså ny cykel som gäller. en stor cykel med växlar. Hoppet från stödhjul till växlar var inte stort :) Liten blir stor... Nu får hon faktiskt sluta växa ett tag så att hon inte är längre än mig innan hon är 10 år :P

Det är häftigt att se barns utveckling. Tyvärr ser man inte den lika tydligt när man träffar barnen regelbundet. Det är lättare att se på barn man träffar mer sällan för då är förändringen så tydlig. Men tänker man tillbaka på dessa 2 år så är det otroligt mycket Julia kan nu som hon inte kunde alls då. Tänk bara det här med bokstäver och siffror, det är en ny värld, samt klockan och annat viktigt :)


Kommentarer
Postat av: michelle

Ja visst är det underbart när dom gör sina enorma framsteg! :) dom första stegen gjorde mig alldeles tårögd!

2010-04-20 @ 13:43:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0