Biff och massvis med kål

När jag låg i badet ikväll så fick Daniel äran att göra middag. Han värmde en fiskgratäng till sig och värmde resterna av den biffgryta vi åt häromdagen till mig. Sen bad jag honom att steka lite vitkål och purjolök. Och snacka om, han tog typ ett halvt vitkålshuvud och 20 cm purjolök. Jag vet inte vad han tänkte på men det fyllde hela vår traktörpanna :P Kan påpeka att jag inte åt upp allt, resten får jag ha till middag imorgon :)





Jo och så det här med min nya diet. Jag äter inget bröd, ingen potatis, ris eller pasta. Inte heller har jag använt ketchup eller liknande och så ingen läsk. Detta för att se om det går, och för att vara en erfarenhet rikare.
Att hoppa över potatis, ris och pasta har jag inte sett som något alternativ, har istället fått upp ögon och smak för olika grönsaksbalndningar och tillagningar. Jag saknar inte bröd alls, däremot saknar jag enkelheten av att göra en macka...

Enlig LCHF ska man äta tre stora mål per dag, men då det inte går ihop med mitt schema plus att jag skulle dö en smula om jag bara åt tre gånger om dagen så äter jag istället 4 mindre portioner per dag :) Funkar perfekt och jag går inte hungrig alls, vilket är ett av målen med LCHF - att jämna ut blodsockret...

Men så finns det ju undantag, som med allt annat... som igår när daniel anordnat lite tacokväll, då åt jag givetvis ett tacobröd och några nachochips. Men sen mycket grönsaker och så kolsyrat vatten :) En klunk läsk tog jag, men det var lika gott med mitt päronvatten :)

Så jag är ingen slavisk LCHF-ätare men jag trivs med det och änsålänge har det fungerat jättebra. Jag kan bli riktigt grinig när jag är hungrig så detta är bäst för alla ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0