Flygande Jakob

En riktig matlagardag blev det även idag trots att jag tänkte ha den stora matlagasdagen imorgon... :)
Daniel ville sova länge för att orka med jobbnatt inatt så jag gick upp och åt frukost själv.

Frukost idag blev naturell youghurt med blåbär, rökt skinka och rädisor och jordgubbar. Första och absolut sista gången jag har rädisor och jordgubbar till samma frukost. Passar INTE ihop!




Till lunch ville jag överraska med langos som jag hittat ett recept på. Mycket enkelt recept och jag köpte svart kaviar att ha på :)
Dem SÅG jättegoda ut. Men dem smakade inte riktigt lika gott. "Som att äta servetter" blev Daniels första kommentar. så det är inget vi gör om...




Till middag ville vi ha olika rätter så det blev att göra en lasagnette (ni vet sån man köper färdigkrydda med pasta och sen steker köttfärs och blandar ihop).
Man bryner köttfärs och valfria grönsaker, jag tog i vitkål, morötter, vitlök, rödlök och purjolök.




Sen häller man i mjölk och vatten och kryddor.



Sen blandar man detta med pastan i en form och strör över riven ost och så in i ugnen...
SUPERGOTT!!! Men ingår inte i min kost just nu...




Jag ville ha flygande Jakob till middag som är lite mer LCHF-anpassat. Vill poängtera att jag inte slaviskt håller mig till noll kolhydrater så den som slaviskt gör det bör inte anamma mina recept eller maträtter. Jag undviker bröd, ris, pasta och potatis och annat med mycket kolhydrater men har inte nolltollerans.

Stek strimlad kycklingfilé.




Vispa grädde och häll i chilisås. Kleta ut detta på kycklingen som du lagt i en form. Strö på italiensk salladskrydda.




När du kletat ut det och är jättenöjd och inser att du glömt bananen så är det bara att slica banan och blanda runt igen. Då skiter man i om det är fint eller inte, nu ska det in i ugnen!




Gottgottigottgott!!!
På med lite jordnötter och knaperstekt bacon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0