Lilla K har inga lungor

Så har man träffat Lilla K en dag och då kan man samla på sig hur många goa citat som helst :)

Jag satt och visade hur hårt man kunde blåsa. Hade en påse en bit bort som flyttade sig. Så började jag förklara att luften fanns i lungorna i kroppen.

Jag: Alla har lungor, det är som ballonger i kroppen.
Hon: jag har inga ballonger i kroppen!
Jag: Jo, alla har det!
Hon: Men jag äter mycket, och då kommer dem ut!




En annan diskussion:

Hon: Kramar gör ont och pussar gör ont.
Jag: Varför det?
Hon: För jag säger så!
Jag: Men varför gör det ont?
Hon: Jag har stora armar så luften kommer in i mig så magen blir tjock!


Hmpf?!


Sen så vill ju Lilla K gärna vara väldigt stor, man får absolut inte kalla henne för liten. Men ibland försäger hon sig.

Jag: Ska du gå på den stora toaletten?
Hon: det ska jag göra när jag blir st....... När jag blir stor som er andra!
Jag: Är du inte stor?
Hon: Jag är litenstor!


Trevlig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Martin

Visst är barnen underbara, har en liten fröken bus med sina egna tankat om livet... Å man blir fylld av glädje och skratt dom tänker till L

2010-08-31 @ 00:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0