Snart hälften :D

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 19+1
  •  Bebisen väger c:a 245 gram.
  •  Bebisen är c:a 20,4 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 48% av graviditeten.
  •  Du har 145 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Nu är jag mycket nära den magiska 50%-gränsen... Men jag har ju glömt bort att stryka listan från min mål-lista. Får göra det senare :)
  • Jag kan inte längre ligga ordentligt när jag sover. Jag är en sån som alltid sover på magen och jag har märkt i några veckor att det börjat bli jobbigt och nu är det kört. Har ont i magen på morgonen om jag sovit på mage... Stor omställning att lära sig sova på rygg...

    För övrigt är det inget som är mer annorluna nu än innan. Inga cravings, sover oftast hela natten osv. Fast jag märker när Tulton ligger nere vid blåsan :P Och jag har börjat känna annorlunda känslor i magen så jag hoppas att jag verkligen snart känner rörelser ordentligt. Jag har moderkakan i framvägg och då börjar man känna sådant lite senare...


    Rätt misslyckad bild som jag ändå blev nöjd med... Syns inte riktigt här när jag krympt bilden men i förstoring ser det ut som konst... Ofokuserad med en massa fläckar :)


    Idag är tanken att Daniel ska tapetsera Julias rum samt att möbler ska komma på någorlunda rätt plats så att vi äntligen kan få upp vårt julpynt... Det är julafton nästa vecka, kan ni tänka er det? :)


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0