21/7 - Trångt

Lyxig frukost på båten. Youghurt med färska jordgubbar, mackor och oboy. Daniel dricker kaffe också.




Efter frukost gav vi oss direkt iväg. Det var en mycket varm och fin dag. Vi seglade mest i trånga kanaler med bergsväggar tätt inpå... Det ger en extra mysig känsla med närhet till rörelse på land och lugnt vatten...










På vägen mötte vi en ångbåt från Norge. Den spotta ur sig ruskigt mycket svart rök som stank hemskt. Stackars de båtar som låg bakom den och gick åt samma håll... Och den båten gick sen genom Mollösund som är en smal kanal genom ett samhälle. Dem kan inte ha varit glada på dem...




Skärhamns kyrka passerade vi. Och jag vill mig veta (tro) att det är min faster, som är präst,  som tagit beslutet att den glada munnen ska vara på kyrkans vägg... (rätta mig om jag har fel).




Väl framme på Gullholmen gick vi en liten runda (alltså runt hela ön plus grannön) och tittade. Denna ön är den ö där husen ligger tätast. Mysiga små gångar mellan husen. Och jag diggade mest av allt deras adres. Dem bodde helt enkelt på Gatan 198 eller vilket nummer dem nu hade :) Det fanns inte så många gator så varför konstla till de :)








Daniel kollade om GPS:en i hans mobil funkade ute på en ö. Och det gjorde den... Bra att veta om vi kommer vilse...




Kvällens middag blev grillad flintastek med goda tillbehör. Från restaurangen hörde vi livemusik i form av Cornelis Vreeswijk. Kvällens nöje blev yatzy. Ni ser ju på bilen vem som vann... Med 2 poäng :P








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0