51 timmar kvar till avgång

Vi tror att vi kommer att komma iväg vid 12 på måndag. Vi måste dock vänta på att posten kommer då vi väntar på en avi för ett paket vi ska hämta ut. Så jag ökar på tiden till kl 13 tror jag. Då är det 51 timmar till avgång...

Idag var tanken att slutfotona på båten skulle tas. Men det ösregnar idag igen så dem fotona får nog tyvärr vänta tills imorgon. så imorgonkväll senast kommer slutbilderna upp på båten.

Då har vi jobbat med båten i 15 veckor, alltså 105 dagar. Tillsammans har vi nog arbetat 700 timmar med den vilket enligt mina uträkningar innebär i snitt 3,5 timme om dagen varje dag per person.


Idag väntar träning på gymmet, packning av mina sista kläder, fixa i lägenheten, leta fram musik till mp3.
Imorgon ska det handlas mat inför resan, städas upp helt i lägenheten, packas och fotas i båten.

Om det bara sluta regna så himla mycket hade jag kunnat springa bort till gymmet...

Kommentarer
Postat av: Martin

Läste inne på MG om mat...

Varför skall man äta annat än man gör hemma? Ni har en fungerande kylbox? Klart att man bunkrar upp med lite konserver som är lätta att värma upp och bra att ha som nödmat om man skulle bli inblåst... När jag ger mig ut så brukar jag bunkra för 3 dagar i färskvaror, Torrrvaror och konserver har jag för 7-8 dagar i båten, det är bara att stuva unden i något fack. Bra att tänka på Hanna är att det är dyrare i kustbutikerna. Förra året så betalade jag 45 kr för ett pkt kaffe, tror det var på coop i Hunnebostrand. Så efter det så brukar jag alltid ha med mig lite extra. Men färskvaror tar ju slut och det är lite svårare att hålla attl kylt i värmen.



Hoppas ni får en härlig tur

2010-07-17 @ 10:37:49
Postat av: Claes

Hej Hanna.

Har läst din blogg regelbundet och följt ert arbete med båten med stort intresse. Vi har också en Sunwind 26, inköpt i augusti 2009. Vi har dock inte lagt ner lika många timmar på båten som ni, pust... Vår båt ligger på Orust och semestern startade igår (16/7), så idag är det packning för att äntligen få segla iväg lite längre sträckor norrut.



Lycka till med seglingen söderut!

//Claes

2010-07-17 @ 15:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0