Blåst och mysig kväll

Nu är vindexen uppe i masten. Detta fixade Daniel igår.






Jag och Pernilla gav oss ut på havet igår. För motor på grund av den hårda vinden. Vi var ute 1,5 timme innan vi vände om och gick hem igen. Det blåste på tok för mycket. Nervösa för hur skulle gå att lägga till i Björlanda var vi till maxgräns. Alla dagar är det bra att ha båtplats nära land förutom när man ska gå in i medvind. Men det gick perfekt.
Men nervositeten och paniken man byggt upp inom sig tog på energin och krafterna och när vi väl låg i land och vinden avtagit så sa jag till Pernilla att nu behövde vi varsen cider. Hennes svar kom snabbt:

- OM vi ska!!!






Vi hade glömt grillen, men hade med kött, grilltånt, kol och tändvätska ;) Så vi beställde pizza som kördes ut till vår brygga. Perfekt men pizzagubben sa att det var den krångligaste körningen han hade haft någonsin ;)

Det var en mycket fin kväll. Musik från datorn och god pizza och trevligt sällskap. Vi sov kvar i båten.









Gårdagens skratt var helt klart när vi kommit in i hamnen och var hungriga. Jag bröt av en bit bröd från en painrich (sån lång ni vet) och gav till Pernilla varefter hon bräkte ut i ett riktigt "BÄÄÄÄ" :D Hon kände sig som ett lamm när jag gav henne bröd på det viset. Allt tryck i kroppen som vi byggt upp under resan bara flödade ut, jäklar vad jag garvade :D


______________________________________________________________________________

Nu är vi hemma och ska äta taco och godis och spela Wii och andra spel!!!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0