Bråttom - 43 timmar kvar

Med 43 timmar till avfärd och en del kvar att göra på båten är vi allt annat än avslappnade just nu. Men Daniel har åkt till jobb nu och jag ska försöka göra en del här hemma.

Vet inte om jag var trött eller snurrig igår men jag missade att berätta om och visa foto på flera saker vi gjorde igår.
Först och främst: KYLEN ÄR KLAR!!! :D

Och sen så bytte vi takfläkten i salongen då vi igår insåg att den läcker in massa vatten när det regnar. Tur att vi upptäckte det innan avfärd. Den gamla fläkten var så skitig och sprucken att den inte tog in något ljus. Inget vi tänkte på då. Men den nya både släpper in ljus och man kan se ut från den :)






Och så fick vi slipa och lacka om skåpsluckorna då resultatet inte blivit så som vi ville.




Idag blev det en del gjort. Sånt som liksom inte syns men som ändå är viktigt. Jag mallade till lister samt slipade på en träbit (låter viktigt va? ;) hehe ). Daniel fixade med el och med batterierna. Aldrig förr har det kommit så många fula ord ur hans mun. Det var allt annat än bra stämning ombord idag.

Som vi säger hemma "Det börjar bli lite tråkig stämning här!".






Vad som nu är kvar att göra på Claramell:
-
Draperi till stick-kojen
- Lister till förpiken
- Toalettmattan ska läggas klart
- Silikon runt fönster utvändigt
- Lim runt fönster invändigt
- Få upp led-lampor
- Sätta knappar i dynorna

Sen är det säkert flera grejor till men det var detta jag kom på nu. En del av det kommer vi inte ens hinna innan vi sticker utan får fixa lite första veckan vi ligger ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0