Blod, svett och spinkar

Sol sol sol!!!

Jättehärligt med sol. Mindre härligt att se alla familjer med packade väskor redo att ge sig ut på segling medan vi sitter på bryggan och sågar. Nu får det fan bli klart så man kan slappna av där ute...

Skåpen skulle ta några timmar trodde Daniel. Nu har det gått två heldagar (8+6 timmar) utan att dem är färdiga än. Allt tar sån himla tid när det ska passas in.







Det enda positiva är att det blir fint. Men ju mer vi bygger ju mörkare blir det i båten. Den krymper liksom :P


Ytterligare två projekt slutfördes idag. Eller ett av dem slutfördes och det andra både påbörjades och slutfördes på 10 min ;) Det förstnämnda var skynket vi ville ha för toaletten. Lite trevligare när man ej ser toaletten hela tiden och det känns bättre att sitta och kissa om inte alla kan se på :P




Det andra lilla projektet var att sätta fender-fix på fenderlinorna så att dem är lättare att sätta på och ta av.


Vi sa till Julia för 3 månader sen att detta projekt skulle medföra både blod, svett och tårar. Blod har det absolut funnits, vi river oss och slår oss överallt. Svett har det blivit alltmer av nu när graderna är 28 i skuggan och massa mer i solen. Tårar har det faktiskt också blivit kom jag på nu, jag drog huvudet i boomen för några veckor sen och tårarna bara kom som en fors. Men det är nog dem enda. Förutom när Julia förra helgen klämde hälen i en dörr.

Men något annat som vi däremot får hela tiden är spinkar (flisor, stickor för er icke-skåningar). jag har just nu 1 i handen och 1 i foten som jag ej får ut. Den i handen börjar bli inflammerad. Får ta ett bad sen så huden mjukar upp sig!

Kommentarer
Postat av: Martin

Aha, du fick reda på det rätta namnet " fender-fix på fenderlinorna " S ;-)

2010-07-04 @ 14:26:20
Postat av: Cia

Misströsta inte Hanna, det blir så fint och sommaren är lång. Det kan vara fantastiskt att höstsegla också.

Vill ni ha lite perspektiv på vad ni har kvar jmf andra så titta in hos oss. Jag opererades dessutom om igen i går så nu tar det ännu längre tid att bli kvar men vi hoppas att komma ut i september i alla fall.

Trevlig sommar!

Cia

2010-07-10 @ 13:14:22
URL: http://www.linjett37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0