Vår varma dag

Idag har det varit olidligt varmt i båten. jag skulle helst bara vilja ligga vid vattnet och sola. Och kunna svalka mig närhelst jag behövde... Men vi jobbade i båten istället. Nu vill vi bli färdiga. Det är riktigt stressat och jag har ont i magen varje dag av stress nu.

Jag förstår Arga Snickaren varför man ska plocka upp efter sig hela tiden. Så här såg det ut när vi kom till båten idag och det gjorde inte en mer sugen på att börja jobba :P




Daniel fortsatte med bygget av kylboxen. Han kröp ner i sitt lilla stuvfack och där jobbade han på till svetten rann om honom... Han säger att det är varmt som i en bastu där nere... Gnäll-gubbe ;)










Själv så smeta jag på silikon i taket i förpiken/toaletten. Vi har inte gjort något med taken, och den som hade båten förut har satt alla takmattor med en "fin" liten glipa mellan. Varför vet vi inte... Jag la en sträng med vit silikon i varje glipa och plötsligt såg det inte skitigt och söndrigt ut längre :)






Vår lösning i golvet (ursäkta - durken) är att vi har kvar det gamla undergolvet, och la vår nya durk ovanpå det för bättre stabilitet och för att det nya skulle komma upp en liten bit för att slippa springor i kanterna. Båda golven har därför försetts med luckor, och i kölsvinet har vi 3 batterier...




Min andra uppgift var att komma på en bra lösning till vår soptunna som ska stå bakom köket. Den ska ju inte gärna synas och ett passande lock behövs för att stänga inne eventuell lukt. Resultatet får ni se imorgon :) Och snart kommer det upp snygga bilder från båten.






På vägen hem blev det pizza. Hur många har ett pizzabord bak i bilen ;)




Det blev inte jättemycket städning nu ikväll utan det blev uppblåsning och lagning av en gummijolle vi fått låna. Om vi lyckas laga den får vi gärna köpa den... Tror det blir så. Limmet stinker dock utav bara den och täcker hela Julias golv. Tur vi inte sover därinne.




Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0