Mantåg och gardiner

Idag satte vi krympplast på mantågen. På övre delen. Undre delen har vi valt att byta ut mot vitt kraftigt snöre istället. Anledningen att vi ville fixa dem överhuvudtaget var för att vajer lossnat på några stället och stack ut och rev oss. Inte så kul...

På bilden nedan ser ni hur det såg ut innan. För er som nu inte alls vet vilket mantågen är så är det dem två "järnlinorna" längs med båten. staketet helt enkelt ;)




Vi drog på plasten på linan. Meckigt men det gick :)






Sen värmde Daniel plasten med värmepistolen. Vi hade ett specialmunstycke för detta som värmer runt hela linan för bästa och snabbaste resultat.






Samtidigt satte jag dít snöret på motsvarande sida.






Och nu precis så tillverkade jag den första gardinen till båten :) Nöjd nöjd men jag ska låta Daniel kika på den också innan jag gör fler.Vi ska ju vara nöjda båda två :) Vi har valt ett starkt tyg med viss marin känsla men ändå inget med båtar eller havsmotiv på då det kan bli för mycket om allt är havsinspirerat...






Dagens Hanna :) Bad Daniel ta ett snabbt kort på mig och det blev väldigt fort. Han hann inte ens stanna kameran för att fokusera ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0