Banan och apor

Ytterligare en eftermiddag på stan för mig och Lilla K.
Vi skulle fika på banan och gick in i en liten affär. vi hittade den största banan jag någonsin sett.
Säkert 30 cm lång och diametern säkert 4-5 cm. Haha :)




Idag kom en ny recension på studenternas framtåg av Lilla K:

- Jag tycker om apor. Dem ser ut som apor.

Inte helt olikt. Bakom galler uppe på ett lastbilsflak står dme och skriker och hoppar ;)



På bussen pratade vi om höger och vänster (som hon kunnat i ett år nu)

Jag: Var är höger fot?
Lilla K viftar på höger fot.
Jag: Vad heter den andra foten?
Hon: Vet DU inte vad mina ben heter? Jag vet att dem heter höger och vänster.


På vägen hem såg vi en snigel i skal.
Lilla K viftar häftigt med en pinne runt om den och jag sa till henne att sluta.
Kaxefia titta på mig med höjda ögonbryn.

Hon: Vadå? Är snigeln död eller???
Jag: Nej den sover kanske.
Hon: Nej... Den ser slut ut...


:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0