Min helg i Skåne

Min helg har varit jättebra. Åkte bussen ner i fredags. Resan tog 2,5 timme, då vilade jag, trixade med datorn och lyssnade på musik :) Rätt avkopplande faktiskt att ibland vara fast på ett ställe man inte kan ta sig ifrån :)

När jag bytt buss och äntligen tagit lokalbussen ut till mina föräldrar så passade jag på att fota mig själv och säga "Välkommen till landet" :D




Det lyxigaste med att komma hem till föräldrarna är ju all god mat och sevice. Fast deras frukost verkar alltid se ut som en mindre hotellfrukost. Mycket att välja på. På fredagen fick jag grillad flintastek och kvällen ägnades mest åt snack. På lördagen följde jag med pappa till min morbror då han behövde hjälp med flytt av möbler. Kallt som bara den (hade jag inte kommit till södern?). Lunch blev mackor med middagsrester från gårdagen. alltså tomater i olja, flintastek, grönsalker och tzatziki.




Lördagskvällen var vi bortbjudna till min bror med sambo då han fyllde år. En mycket trevlig kväll med god mat...




Och idag åkte jag hem igen. Det blev lite strul redan i Helsingborg då det visade sig att det skulle komma två bussar. På vår buss stod det Oslo men föraren sa att den bara gick till Göteborg. Och den stod på den gate som Malmöbussen skulle gå från. Så lite fundersam blev jag. När vi lämnat Helsingborg passade jag på att vila lite efter en sen kväll igår. När jag vaknar möts jag av utsikten nedan. Men på längre avstånd.



Och tänk er när jag var nyvaken, det huset liknade Turning Torso i Malmö då och jag blev tokstirrig att jag åkt på fel håll... Men det var bara nått hotell så allt var lugnt :)




Nu är jag hemma, har tränat lite och ätit lite och nu blir det filmtime :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0