Sjösättningen

Observera och respektera att vi har copyright på alla bilder. Jag vill inte behöva vattenstämpla alla. Den som vill låna en bild är välkommen att fråga.

Efter många om och men igår så kom trucken till slut och lastade upp vår båt. Daniel passade snabbt på att måla det sista då den står på stöttor så man ej kommer åt på land.






Det var skräckblandad förtjusning när trucken körde runt med vår båt i två snören bland andra båtar och bilar och sen rakt ut mot kajkanten...





Om det är samma sak som med bröllop att det betyder tur om det kommer en regnskur så kommer vi ha en fruktansvärd tur hela sommaren med vår båt. En rejäl skur kom det igår och det var precis när vi sjösatte båten. Daniel var helt genomblöt och det regnade ner i båten... Men tur kommer vi nog ha ;)





Sen bar det äntligen av. Vår första tur i Claramell och vår första tur med båt tillsammans. Bara vi två. Spännande!

Det var kul att se Göteborg från en annan vinkel. Här passerar vi Göta Älvbron och Skanskaskrapan. Jag ser ut som en michelingubbe :P Det var ingen tryckande hetta direkt så jag har linne, hood, fleecetröja, seglarjacka och flytväst.






Vissa ställen var mycket fina att åka förbi så som Eriksberg och dem fina områdena. Häftigast på väg ut i kanalen var nog ändå Älvsborgsbron. Den är rejält hög när man är mitt under den...






Daniel passade på att spänna masten så att vi skulle kunna hissa segel men det fattades saxpinnar som stoppar så vi gick för motor hela vägen istället. Han vågade inte chansa.





Vi hade iallafall tur med vädret. Runt om oss låg hela tiden kolsvarta moln. Men ovanför oss var ett litet blått hål och det följde oss hela vägen... Så den där regnskuren tidigare bar nog tur med sig :)










När vi skulle passera Björkö-färjans farled så kom det plötsligt 3 färjor på en gång. Daniel sa bara att jag skulle trycka på gasen och hoppas på det bästa ;) Det var en av få gånger som jag ifrågasatte min egen existens på den båten... Men det gick bra :)




Det svarta molnet gick in över land och fortsatte in ju närmre land vi kom. Här är de sista bilderna innan vi nådde vår hemmahamn Björlanda Kile, som är den största småbåtshamnen i Europa.









Observera och respektera att vi har copyright på alla bilder. Jag vill inte behöva vattenstämpla alla. Den som vill låna en bild är välkommen att fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0