Väggarna är uppe

Nu är alla väggar uppe i båten. Igår och idag riktade vi in oss på väggarna och vilken skillnad. Ljust och fräscht är det nu. När vi har skurit ut hålen för fönsterna kommer ljuset flöda in :)

Vi cyklade till båten idag eftersom bilen var på service. Tog ungefär 30 min att cykla dit och det var ca 7 km.

Igår fixade vi i salongen och idag på toaletten.


Limning i salongen. Vi har gett upp kontaktlim och kör nu med ett annat.


Färdiglimmat. Vänta 30 min sen upp med matta :)


Jag klipper överflöd. Fick ingen mer ordentligt efter-bild.






Vi trodde vi skulle kunna rädda väggarna på toaletten men det insåg vi när vi kom idag att så var inte fallet. Så det var bara att skära ner den och börja sätta upp ny.


Toalett limmad. tyvärr hann vi inte ta någon efter-bild idag men det kommer imorgon!

Under tiden limmet torkade skar Daniel till mattor.




Innan ci fortsatte vår cykeltur som skulle ta mig till jobb och Daniel till bilservicen så tog vi fram vår otroligt goda lunch bestående av rostbiffmackor med tillbehör :)
Sen cyklade vi ca 7 km till. Efter det sprang Daniel 1 mil. snart Göteborgsvarv :)


Kommentarer
Postat av: JimmyJ

Hej



Vad är det för matta ni har använt. Jag har själv en brun, asful, nålfilt mot väggarna som jag tänkte byta. Något liknande material kan vara trevligt!

2010-07-07 @ 22:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0