Vi hade... inte... tur med vädret!

Spänningarnas dag då vi skulle åka med nysydda dynorna till båten. Dem är inte 100% klara men jag kunde inte hålla mig längre ;) Knödde in dem i bilen och det är inte ofta vi åker bil utan att kunna se varandra... Dem skymde all sikt :P




Men så perfekta dem var... :D Superfint och mysigt... Nu ska bara knapparna träs på så att tyget spänner sig lite...





Vi tog en chansning och började med fönsterna. På TV-vädret sa dem att det skulle regna men himmlen var blå och solen sken så det fanns ingen anledning att vänta. Det var meckigt men kul och till slut satt fönster 1 på plats. När man gjort första så går ju alltid dem efterkommande bättre då man lärt sig... Mitt under fönster 2 får vi några enstaka vattendroppar på oss och blir lite stressade, men det avtog lika snabbt och vi kunde fortsätta.

Men.......



....när vi precis börjat med fönster 3 så avtog inte det regn som kom. Det blev världens ösregn så vi plockade snabbt ihop alla våra maskiner och sladdar och allt som vi slängt ut runt oss. Lagom till vi satte oss i bilen slutade det regna :P
Men vi får fortsätta på måndag istället. Det jobb vi hann få gjort var mycket lyckat och nu kan man se ut från båten äntligen... Har varit lite väl instängt.


Med plastpåsar för fönsterhålen... (styrbord sida)



Med vägg för fönsterhålen (styrbord sida)



Med nya fönster :D   (barbord sida)

Ränderna mitt i fönsterna är grannbåtens stripes. alltså inte i fönstret.





De fönster som satt på båten när vi köpte den var fastskruvade med typ 80 skruvar. Våra nya fönster är för det första uppdelade på 3 stycken korta istället för en lång skiva och så är det sammanlagt 18 skruvar tror jag. Viss skillnad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0