Spårvagnskul

Hände en kul grej på spårvagnen idag...
En gammal tant skulle gå av med sin rullator från en av dem gamla spårvagnarna (som har en hög trappa ner).

En engelsktalande tjej vill hjälpa henne och tar tag i rullatorn. Tanten blir lite sur och skrikier med pipig tantig röst:

- Jag klarar mig! Jag klarar mig!

Tjejen höll fast sitt grepp och sa bara:
- I help you... I help you!

Sen öppnades dörrarna och tjejen drar ner rullatorn för spårvagnen och tanten som fortfarande rycker i sin rullator flyger efter i världens fart nerför trappan :P




Sen tackade hon och hennes gubbe så mycket för hjälpen haha!

 


Kommentarer
Postat av: JULBLOGGEN

hahaha rolig situation ;)



sv: Jaaa jag har förstått att det där med snön skiljer sig otroligt mycket här omkring och i Göteborg.. Synd att vi i centrum inte fick lika mycket som ni! ;)



Den bästa julmust enligt mig är APOTEKARNES. zeunerts är rätt god också.. Den är inte så söt, utan har en mer vuxen smak.. Jag brukar inte lita på julmusttest... Jag tycker aldrig att de stämmer.. :)

2010-11-11 @ 14:21:09
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/
Postat av: Mamma och pappa

Hej! Kul att läsa din blogg. Jättefin tårta! Vi ses snart. Kram från oss

2010-11-17 @ 19:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0