Typ en timme eller nått

Imorse berättade Daniel att han behövde byta bromsskivor på bilen. Han tänkte göra det hemma hos sina föräldrar där han kan ställa bilen och ha lampa och massa verktyg runt sig...
Så jag hängde med men frågade först hur lång det beräknades ta. Ungefär mellan en halvtimme till nån timme per sida skulle det ta...

Mellan 12.30-13 kom vi dit och jag satte mig och skrev handlelista då kvällen skulle tillbringas i affären och sen skulle en lyxmiddag lagas på kvällen... Dessa ljuva tankar. Vad jag inte visste då.... :P

Tiden gick och svordomarna flödade mer och mer ur Daniels mun... Allt som kunde krångla krånglade, och lite därtill!

Kvällen slutade med att vi åkte därifrån drygt kl 20 utan att någon ny bromsskiva satt på, det blev således ingen storhandling och än mindre en lyxmiddag... Stekt falukorv och makaroner blev kvällens middag och nu blir det sängen...


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0