Jultomten kanske kommer ändå ;)

Jag började dagen med youghurt och jordgubbar. Lunch blev omelett med paprika och purjolök och middag blev stekt kyckling med stekt vitkål, lök och purjolök och bearnaisesås.


Lilla K ville inte äta sin middag idag.

Jag: Om du inte äter upp kanske inte jultomten kommer till dig!
Hon: (fniss) Det är inte jul nu!
Jag: Nej men man måste ju vara snäll ett helt år och äta upp sin mat.


Efter några tuggar tittar hon ynkligt upp på mig:

Hon: Jag vill inte ha några julklappar!


Så sött... Fick ju lite snabbt förklara att tomten nog skulle komma med julklappar ändå... Är man mätt så är man, bara man ätit lite :)


Snart blir det sängen. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sondretanja

I kinda like it. Thanks!

2010-12-17 @ 13:25:41
URL: http://sondretanja.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0