Mina tankar om fiskpinnar



Av någon hemskt konstig anledning (verkligen) har jag gått och blivit sugen på fisk. Varför liksom? Jag tycker inte många sorters fisk och har inte heller ätit alls mycket fisk i mitt liv. Men igår blev jag hysteriskt sugen på fisk... eller är det remouladen jag är sugen på? :P Kan vara så...

Vi åkte till affären och köpte både fiskpinnar och sprödbakad torskfilé. Ja mamma, det är fisk det också, bara kanske utblandat med massa annat ;)

Fiskpinnar är för mig nödmat man äter när det är bråttom eller man inte kommer på något annat. Lätt och snabbt att göra, och visst är det gott ibland. Men i våras hade vi nått stim då vi åt fiskpinnar som lördagsmiddag helg efter helg efter helg. Lördag=helg=fest alltså ska man äta fläskfilé i svartvinbärssås, eller kyckling med bearnasisesås eller kanske oxfilegryta med klyftpotatis...

Istället satt vi här och åt fiskpinnar... Tänk vad man gör för barnen :P 

Kommentarer
Postat av: Evelina

haha fiskpinnar kan vara smaskens, till potatis och remouladsås! Eller makaroner och remouladsås!

Sen finns det ju de bättre utan massa ihopmosat ;-)

Kram

2010-09-15 @ 20:00:09
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0