5 veckor kvar!

Godmorgon!
Det blev ont om datatid efter att Daniel och Julia kommit ner till Skåne, därav bloggpausen. Men igår kom vi hem igen så nu börjar vardagen. Så mycket vardag det kan bli när man går och väntar på en bebis ;)

Idag går jag in i vecka 36, wow :D 5 veckor kvar. Men jag tror att dem räknat fel på RUL så att det bara är 3 veckor kvar haha *önsketänkande*


  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 35+0
  •  Bebisen väger c:a 2646 gram.
  •  Bebisen är c:a 47,5 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 88% av graviditeten.
  •  Du har 34 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Det har verkligen hänt massor senaste veckan med min kropp... Känns som den börjar protestera nu för jag har börjat få halsbränna dagligen, samlar på mig vatten så att fötterna är jämnbreda med vaden, får hugg i ljumsken, andnöd och blir andfådd ibland bara av att sitta ner och prata, ont i magen och ryggen och kissnödig hela tiden...
  • Och katastrof :P Jag har börjat få bristningar på magen, DOH!
    Har sett några streck på magen några dagar som jag trodde var rivmärken. Men när dem fortfarande var kvar när jag gick upp imorse så synade jag dem lite närmre och så är det bristningar. Inget jag kan göra åt, jag hoppas bara att inte hela magen blir täckt.

    Vecka 34+5



    I Skåne hämtade vi även den vagga som bebis ska sova i de första 2 månaderna. Den har gått i arv i min släkt och min pappa var den första som låg i den. Så jag ska sy ett tyg till den så att den blir fin och mysig.
    Och sen så har vi massor med andra grejor också att bocka av på vår handlelista.
    Vet inte om jag berättat att Daniel lånat ut Julias spjälsäng och matstol? Iallafall gjorde han det för 5-6 år sen efter att hon slutat använda det.
    Häromdagen återtog han kontakten och frågade om grejorna fanns kvar och om vi isåfall kunde få tillbaka dem.

    Så igår kom familjen hit, men då hade dem tyckt att grejorna var för utslitna så dem hade åkt och köpt nya grejor till oss, likadana som dem lånade. Dem tyckte inte det kändes kul att lämna tillbaka så pass slitna grejor som deras 2 barn haft och dem sa till Daniel att det faktiskt var hans tjejs första barn och då var man värd nya grejor :D
    Så nu står här kartonger med ny säng och stol. Dessutom fick vi kassar med täcken, bäddset, filtar och sånt som dem inte behövde längre :) Jättekul och väldigt snällt!

    Dem erbjöd sig att vara barnvakt också om vi ringde, det dröjer nog dock innan vi känner behov av barnvakt ;)


    Vi har pratat fram och tillbaka om det här med att inreda barnrumet nu eller i höst. Det har bara varit lösa diskussioner utan några beslut. Men igår när vi fick hit sängen så kändes det ännu mer aktuellt att göra att fint barnrum och inreda det mysigt innan bebis kommer :) Om inte så för att få tiden att gå hehe...
    Så nu ska vi försöka hitta bästa lösningen var datorn ska stå, rensa klädkammaren så att vi får undanstuvat grejor vi ej behöver ha framme, sälja gästsängen och sen göra det fint här inne. Vi kommer ju inte hinna tapetsera och sånt utan det blir mer smågrejor, men det är ju också mysigt! :)


    Kommentarer
    Postat av: Mamma och pappa

    Hej. Vilken fin bild. Vi längtar efter att få se bebisen live. Kram

    2011-04-05 @ 21:16:32

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0