Bra resultat

Kom hem från mvc för en stund sen. Daniel jobbade inatt så jag fick åka själv till föräldragruppen. Idag var det bara vi blivande mammor som var där, ingen av killarna kunde hehe... Men det gjorde inte så mycket för det handlade om amning idag så det var ju mest riktat till oss vilket fall...

Efter föräldrargruppen ville jag boka in en extratid hos barnmorskan för vi hade fått ett uppehåll nu på 3 veckor innan vi skulle dit nästa gång och det kände jag och Daniel att det var lite väl länge nu i slutet... Men hon tog emot mig direkt så nu har jag fått en liten snabbundersökning idag :)
Men hon bokade in mig på ett möte nästa vecka också... Det känns alltid bra att få allt kollat så man vet att bebis mår bra :)

Min utsikt uppifrån :)


Så här blev resultatet idag:

Mitt blodtryck: 123/69
Bebisens hjärta: 158
SF-mått: 36
Järnvärde: 119


Det var en vild bebis idag ;)

Mitt blodtryck var mycket bättre än förut. Förra gången var det 102/68 och det är lågt. Det är fortfarande ganska lågt men mycket bättre. Jag har märkt skillnad för jag blir inte yr på samma sätt längre och yrseln håller framförallt inte i sig lika länge.
SF-måttet hade ökat rätt mycket men det kunde tydligen bero på hur bebis ligger också. Nu ligger jag precis på övre strecket så vi får hoppas att det inte skjutit i höjden även nästa vecka ;)

Och så var det järnvärdet som förra gången var nere på 113. Gränsen för att börja med järntabletter är 110 på den mvc jag går på så jag låg nästan på gränsen. Fick då rådet att få i mig c-vitamin i samband med kött och undvika mjölkprodukter ihop med järnrik mat. Har verkligen tänkt på detta senaste veckan och det gav ju resultat :) Nu är mitt järnvärde bra. Det kan också bidra till min minskade yrsel :)



På vägen hem från bussen gick jag inom vår lilla frukt- och grönsaksaffär och köpte melon, ananas och vindruvor så det blir en fruktsallad senare :) Till lunch blir det en sallad...

Kommentarer
Postat av: Mamma och pappa

Hej Tjockis! Kul att se din fina mage! Kram

2011-04-05 @ 21:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0