Explosion

Det blev inte mycket sömn inatt för min del. Vaknade av världens explosion 02.30. Hann tänka att någon blev skjuten utanför, då kom en jättesmäll till så jag tittade ut och då stod en bil i full brand ute på parkeringen.

Jag var först med att ringa 112 så fick en massa frågor om vad som mer kunde vara i fara. Men bilen stod ganska bra till så varken hus, träd eller andra bilar var i direkt fara.




Sen filmade jag branden med vår kamera. 5 filmsnuttar tror jag det blev. Samtidigt hade jag Daniel i telefonluren. På den sista filmen höll både jag och Daniel oss tysta för att inte få med vårt prat på filmen. För man kan ju skicka in bilder och filmklipp till GöteborgsPosten så använder dem det som nyhetsunderlag.

Men jag gjorde ju värsta pinsamma tabben. När jag hade filmat klart tryckte jag av filmandet - trodde jag!! Jag och Daniel började då prata igen medan jag ställde ner kameran på fönsterbrädan.
När jag, mitt i natten och skittrött sen skulle skicka in filmerna så orkade jag ej kolla igenom dem ordentligt utan kollade bara början på filmerna.

Imorse när vi kollade på dem så ser jag hur jag lägger ner kameran och börjar höra våra röster. Snacka om panik jag fick för jag visste ju att filmen var ivägskickad :P
Som tur var pratade vi bara om att vi nu inte kunde ha värdesaker i bilen längre för bränderna har spridit sig till vårt område. Så vårt samtal hade mer eller mindre med bränderna att göra...

Men nu har jag lärt mig att korrekturtitta på ALLT :P


Jag hoppas ju att det var en naturlig bilbrand även om det är rätt liten chans att det är så. Men jag såg inga människor ute när jag tittade ut. Vid andra anlagda bränder i Göteborg har påtändarna stått kvar och sen börjat bråka med poliser och brandmän... Detta är dock tredje bilbranden på vår gata på bara 2 veckor så naturligt är det nog inte. Trist, detta är inget problemområde så jag tycker dem kan sluta upp med sånt här direkt!!!


När jag skulle återgå till sömn igen kl 4 så tog det ett bra tag innan jag somnade... Och sen kom ju Daniel hem 6.30 och då gick jag upp för jag var hungrig. Men nu är jag så trött så jag kan ramla ihop så jag ska lägga mig och sova några timmar nu! Det är jättehärligt väder så det blir nog en eftermiddag på balkongen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0