Helgen

Det vart en supermysig vecka och helg nere i Skåne. I fredags kom Daniel och Julia ner och vi åt bakad potatis och såg på diabilder från när jag var liten. Daniel kände inte igen mig alls... Ska se om jag får möjlighet att lägga in någon bild här från när jag är liten...

Lördagen blev intensiv, mycket skulle hända. Mamma och pappa har sommarstuga vid havet som skulle byggas på och då samlas varje vår halva släkten och hjälps åt och sen bjuder mamma och pappa på middag hemma hos dem så det blir en heldag med släkt och kusiner och familj :)



Det blev en varm dag, solen sken. Riktig tur med vädret för två dagar tidigare spöregnade det och dagen innan var det väldigt mulet. Men vi brukar ha tur med vädret där ute. Ju finare väder ju trevligare stämning och desto fortare går det att bygga :)
Cykeln i bakgrunden användes av min morbror som behövde "lite" motion så han cyklade dem 2,5-3 milen ut till stugan :P Galning!



Utsikten på bilden ovan brukar vara hav och Danmark, men dimman låg mycket tät över havet i lördags. Man såg knappt stenarna som låg i vattenbrynet...

Det hände en kul grej där ute. Alla jobbade med sitt och och stod och pratade och barnen lekte och plötsligt kom en jättesmäll. Allt folk på området stannade till och tittade mot oss, men vi fattade inte heller vad det var som smält. Lät som ett pistolskott.
Då var det ett däck på en kärra som smält :P Jäklar vilken smäll! Och rätt häftigt att se att hela området stannade upp :P

En annan sak vi noterade var att alla där ute är godtrogna sig själv och sin förmåga. Min pappa borrade sig i fingret och vi hade inga plåster med. Men där var flera andra barnfamiljer och rätt mycket folk, men var vi än gick och frågade så hade ingen plåster med sig :P Som om det inte kan hända olyckor där det snickras och har sig... Vi fick tag på en bit silvertejp och fick linda hans finger med papper och tejp :P



Och jo, Julia var också med, men när hon väl börjat leka med min 9-åriga kusin så ser man inte mycket av henne mer :P Dem far iväg på sina äventyr. Så vi har iallafall inte lyckats fånga dem på bild denna helgen... Kanske att mina föräldrar gjort det men jag tror inte det :P

Och gud vad det är roligt att höra en 8-åring och en 9-åring konversera :P Man får höra ett och annat och samlar på sig goa citat till framtiden haha ;)

Något av det jag kan med att skriva ut här:

Kusin: Tycker du om grisar?
Julia: Ja...
Kusin: Dem är pyttipanna och köttfärslimpa!!

Julia menade nog mer gulliga små grisar - levande ;)


Igår åkte vi ifrån Skåne vid 10.30. Hade 40 mils bilkörning framför oss då vi skulle lämna Julia hos sin mamma. Jag trodde att resan skulle ta ca 6 timmar eftersom vi skulle pausa och så. Men vi var hemma 14.30, bara 4 timmar senare. Och då hade vi ändå tagit 4 småpauser :P Det gick undan!
Kvällen tillbringades i soffan med fötterna i högläge för när vi kom hem var dem så svullna så det såg groteskt ut :( Man kände inte alls benen i foten utan fötterna var typ jämntjocka med vaden... Usch!

Vi låg med varsen hand på min mage och kände på vår dansare i magen :) Han rör sig hela tiden och jag känner rörelserna så tydligt nu... Tänk att jag är i nionde månaden :O


Hanna: Är du inte avundsjuk på att jag får bära på vårt barn!
Daniel: Inte ett dugg!

;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0