Vaggan är redo för bebis

Äntligen står nu vaggan redo och klar för bebis!

Det var meckigare än jag trodde att sy . Det jag sydde var det man kan jämföra med spjälskyddet på en spjälsäng... Det som sitter runtom hela enkelt så att han ej ska slå sig eller få spinkar (stickor) av vaggan, plus att det blir lite mer ombonat!

Häromkvällen skar Daniel ut madrassen från en stor madrass och jag klippte ut "spjälskyddet".




Idag la jag ner madrassen, sydde ett madrasskydd och sen bäddade med underlakan...




Jag glömde fota "spjälskyddet" men det är det rutiga... Bäddade sen med täcke och kudde! Det blir ju kalas detta :)
Dock kände jag direkt att täcket är för varmt så det får nog bytas ut mot en filt. Jag hoppas att denna sommarvärmen håller sig kvar och då lär inte bebisen frysa ett endaste dugg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0