Vill/bör/måste är olika

Det är så mycket jag borde göra. Men det finns ockå en del jag vill göra. Trist att det dock inte är samma saker som jag vill och som jag borde göra :P

Jag borde diska.
Jag borde städa.
Jag borde verkligen packa bb-väskan.

Jag vill sy.
Jag vill baka.

Jag måste sova!


Men att lägga sig och sova nu känns lite fel då det finns saker jag borde göra och som jag vill göra. Men jag har även lovat mig själv att lyssna på kroppens signaler. Det är inte huvudet som ska styra nu sista tiden utan kroppen. Är jag hungrig ska jag äta, är jag trött ska jag sova. Jag tror att kroppen är ganska smart nu i slutet för att ge mig bästa energin till förlossningen.

Jag har två timmar till Daniel går upp. Jag lovade att diska upp lite innan dess... Han vet dock att jag hade värsta natten med mycket smärta så jag är nog förlåten om jag somnar istället. Men så är brödet slut så han har ingen frukost stackarn. Så baka borde jag göra. Eller gå ner till affären :P Men det är roligare att baka.

Nä, får nog ta mig en funderare på vad jag vill få ut av denna dagen.
Blåsten har sett ut att lätta så antagligen åker vi ut och täcker av båten idag, tjohoo! :D
Men vågar jag klättra upp på båten tro? Rätt många meter upp på stege och inga mantåg sitter på. Huh!

Men om jag inte följer med så måste Daniel välja ut mitt lördagsgodis och den risken vill man ju inte ta haha ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tackar! :) Och jag håller med om att det finns alldeles för många "borde", jag tycker att ordet "borde" borde strykas ur saol ;)

2011-04-09 @ 20:27:33
URL: http://idamariasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0