Kul sammanträffande!

Att skriva ett blogginlägg nuförtiden kräver planering, tid och tålamod. Redan innan jag hinner börja skriva sk ajag springa upp ur datastolen och dra ut skosnöre ur Milles mun, bära ut honom från hans rum som inte är barnsäkert än, springa med reklamen som låg på hallgolvet till sorteringen osv osv.

Sen för att vinna några sekunder till att skriva på så tar jag fram lite leksaker till hallmattan så att jag ser vad han gör medan jag skriver. Efter någon minut är dem grejorna dock ointressanta så han kryper in i datarummet och drar i sladdar, lägger sig under stolen, slår huvudet i dörrkarmen och tuggar på diverse icke barnvänliga grejor.

Så ett blogginlägg som för ett år sen tog 2 minuter att skriva tar i dagsläget minst 15 min :P


Idag hände en kul grej. Jag skulle in till stan för att möta upp en kompis, Maria, och hennes bebis Elliot som är 6 dagar yngre än Mille. Samtidigt som mig steg en annan mamma med barnvagn upp på bussen. Efter att vi åkt en liten bit så ursäktade hon sig och ville ställa en fråga - "Har du en blogg?"
Då visar det sig att hon läst min blogg, sett Miltons nya mössa och vantar och sen känt igen dem när han hade de på sig idag :) Jag har inte skrivit ut på bloggen exakt var jag bor, bara attd et är i Göteborg. Tjejen med barnvagnen bor typ på gatan bredvid oss :)
Hör gärna av dig igen här på bloggen om du vill ha min facebook elelr så, så kanske vi kan ta någon promenad ihop! :) Det är så svårt att komma iväg när man är själv tycker jag, och jag vågar inte gå själv till skogen :P

I stan var det regnigt och blåsigt (hemma också givetvis, det är ju bara några kilometers avstånd), så vi höll oss inne på Nordstan. Det var vi inte ensamma om. Herrejisses med folk. Soms agt har jag ingen helgkänsla alls när Daniel jobbar helger så jag hade inte en tanke på attd et var lördag och dessutom 2 veckor innan julafton. Det var nästan omöjligt att ta sig fram. Men jag fick shoppat en pyjamas till Mille samt några julklappar, men inget jag kan avslöja :)

Nu är vi hemma igen, jag funderade på att gå en liten extra runda eftersom Milton somnat i vagnen, men jag blev blöt i skorna av regnet så jag ville bara hem. Jag hoppas han somnar en liten stund nu på eftermiddagen ändå. Vi hade en helvetes natt då han var vaken mellan 1-4, mer orkar jag inte berätta om det :P Det tar på krafterna bara att tänka på det :P


Nu ska jag gräva fram Milton som ligger någonstans här under mig på golvet, lite frukt och ersättning i hans mage sen lite sömn så jag får sy lite, så blir även denna kväll bra :)

Kommentarer
Postat av: Mariella

Hej Hanna!

Vi sågs för en dryg månad sedan på bussen. Har tänkt höra av mig men det har alltid varit något som kommit mellan. Nu blir det kanske lite mer vardag så om du fortfarande vill ha en promenadkompis så hör gärna av dig.

2012-01-12 @ 09:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0