Morgonreflektioner

Sitter här och funderar så här klockan 6 en söndagsmorgon!


Det finns en enda person som är helt förlåten att väcka mig på natten - Milton!

Den snubben som väckte mig inatt för att han var tvungen att på parkeringen utanför sitta och gasa med bilen utan växel i borde tänka om. Nog för att det var lördagsnatt och nästan alla, förutom Daniel, kan sova ut på söndagen, så kan man inte göra hur mycket ljud som helst.
Hur länge han höll på? Inte mindre än en och en halv timme!!! :@ Jag trodde det var race ute på stora vägen, men det var han (ursäkta, det kan ju ha varit en hon också) som skulle sitta och testa gaspedalen... *grr*


Sen det här att det just nu rasar en storbrand på Nordstan som Aftonbladet skrivit en stor artikel om och har flera bilder. Hur kommer det sig att GP (alltså GöteborgsPosten) inte har minsta lilla notis om denna händelse?? Dem ska väl i allra högsta grad vara uppdaterade på Göteborg, och Nordstan är ju som sagt inget litet ställe utan en väldigt central del av staden. Det kanske måste hålla stängd idag pga branden.


Sen så sitter jag och läser om lite krämer som stramar upp huden. Jag har gått ner väldigt många kilo senaste halvåret. Totalt sen kvällen Mille föddes har jag gått ner 23 kg. Jag har passerat min inskrivningsvikt men är ej nere på mitt slutmål. Däremot är jag redan nu, enligt måttbandet, smalare runt magen än jag var innan graviditeten. Så var dem sista 6 kilona sitter vet jag inte.
Iallafall, magen är smalare och faktiskt snyggare nu än innan jag var gravid, men huden har inte alls hängt med. Några kirurgiska ingrepp är verkligen inte på tal så några såna förslag vill jag inte ha :) Men jag skulle gärna prova någon kräm som kan hjälpa mig på vägen. Någon som provat någon, och kan rekomendera eller absolut inte rekomendera?


Sen kan jag ju bara lägga till lite så här i slutet att vi igår fick sålt vår röda bil :) Det kändes skönt, den har bara stått och kostat pengar sista månaden. Vad vi fick för den är i sig ointressant men vi fick mer än vi från början väntat oss, positivt såhär inför julen känner vi :) Dessutom ska jag nu ta ut mindre föräldrardagar för att kunna spara dem till nästa år. Istället ska vi ta pengar varje månad från bilförsäljningen som ersätter förlusten av föräldrarpenning :) Just nu önskar jag att Milton får vara hemma till januari 2013, men om det är möjligt vet jag inte, det förutsätter att jag hittar ett extrajobb som gör att mina föräldrardagar drygas ut ännu mer. Sen kan ju Daniel ta ut några pappadagar också.


Klockan är nu 6.40. Jag har varit vaken sen Daniels klocka ringde kl 5. Jag är superhungrig och kan inte somna om. Känns märkligt :P Brukar ju sova till 9 nästan varje dag. Men Mille sover nog en bra stund till, han har sovit hela natten i sin säng utan uppvak :D 
Nu ska jag sätta mig med flingor i soffan och hitta någon kanal som inte sänder barnprogram ;)


Håll utkik ikväll eller imorgon på www.knatendesign.blogg.se. Jag är snart färdig med en massa babyvantar jag ska sälja till bra julpris :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0