Vår julafton

Nu är klockan snart halv ett och julafton har nått sitt slut. Det blev till slut en trevlig kväll även för mig.

Min bror med sambo kom hit vid fyra tror jag, då var det fika och sen julklappsspel när Milton somnat för eftermiddagsvilan. Jag vann två braständare och en mössa :) i de paket som jag bidrog med fanns ett trepack kinderägg, en sockerkaksform och en burk vaniljstänger.
Min bror hade för skoj skull tagit med ett extra paket, ett stort och tungt, som han hade lagt en burk för gammal målarfärg :P i paketen hade han även lagt med ett kort (se nedan). Det var rätt kul :)

När de andra började äta var jag tvungen att lägga mig på sängen pga magont... Efter kanske en timme kände jag mig lite bättre och gick ut och åt några köttbullar och lite skinka. Det var gott :)
Efter middagen var det julklappsöppning. Vi kör en långsam variant då vi tar en klapp i taget och tittar när den personen öppnar och så. Det blir mer personligt och trevligt. Och vi har ju inte bråttom :)
Jag mådde sådär när vi började öppna men lite mat i magen gjorde nog susen för efterhand mådde jag bara bättre och bättre. Skulle känts trist att missa hela julafton...

Jag fick en windstoppertröja, en vinterjacka och en lchf-bok. Jag och Daniel fick tillsammans salt- och pepparkvarnar, köttklubba, ett annat köksredskap och en toothpickman. Uppe i Göteborg fick Daniel bland annat en värmefläkt till oss att ha i båten.

Milton fick en massa småpaket att öppna. Jag trodde att han skulle vara mer intresserad av pappret än innehållet men det var nog inte så. Efter några paket verkade det som att han fattade att det skulle finnas något kul inuti :)
Han fick en badrock, bollar, skallror, böcker och annat kul :) de stora grejorna från oss och hans mormor och morfar får han på måndag!
Nedan finns en bild på miltons klappar! Foto på oss får jag lägga in imorgon eller på måndag då de togs med vanlig kamera...

Nu andas Mille tungt i resesängen och jag ska också sova. Hoppas på mer sömn än de två senaste nätterna!
Godnatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0