Det går framåt

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 27+1
  •  Bebisen väger c:a 1151 gram.
  •  Bebisen är c:a 37,8 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 68% av graviditeten.
  •  Du har 89 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Ny vecka igen. Tiden rusar framåt... Lillkillen börjar bli riktigt stor nu...
  • Vi frågade Julia igår hur lång hon trodde att han var. Hon hummade lite och sa sen 30 cm och mätte upp mellan fingrarna. Jag mätte med ett måttband och hon höll händerna 36 cm ifrån varandra... Det tyckte jag var riktigt imponerande för att vara 8 år gammal. Bra koll :)

    Idag sparkade han till mig så hårt att jag skrek till och la mig ner i soffan. Daniel som var mitt i en mening tittade förvånat på mig och undrade vad jag höll på med :P
    Men det har bara hänt 2 ggr att det gjort ont när han sparkat. För övrigt är det fortfarande väldigt mysigt att ligga och känna på hans rörelser :)

    Har tyvärr inte tagit några bilder på magen idag. Vi mår inte riktigt bra (båda har magont och börjar bli förkylda) så efter att vi åkt och handlat så la vi oss i sängen och Daniel somnade direkt. Så bilder får vi ta senare i veckan...

    Nu ligger jag i sängen och har ont överallt. trodde det var graviditeten men nu när Daniel också börjat klaga på ont i kroppen så inser jag att det nog är en förkylning på gång... Eller kanske han är sympati-gravid ;)



    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0