Diskat

Halv sju vaknade jag idag av ett vråltjut ute i trapphuset. Förstod att det var dem nyinflyttades barn :P Stackarn ville nog inte alls åka till dagis så tidigt. Efter några minuter hörde jag dem utanför vårt sovrumsfönster. tittade ut och såg pappan (antar jag att det var) bära en liten tjej (max 2 år) under armen på ett nu-är-jag-trött-på-att-du-skriker sätt :)

Sen gick jag upp vid halv tio och började diska. Tokigt hur mycket disk det kan bli. Daniel diskade nämligen igår precis innan vi gjorde middag, men ändå fyllde jag ett helt diskställ till direkt nu på morgonen... Visserligen kräver Flygande jakob en del olika skålar och formar men ändå...

Nu är det dax för mat känner jag, så ska nog väcka Daniel och göra frukost. Lite sent för frukost kanske, men vi har lite vrängt dygn här ;) Blir la så när han jobbar natt och jag bara är hemma...

För övrigt var natten okej, inte perfekt men ingen katastrof. Det lockar inte att resten av tiden kanske ska vara så här, men jag accepterar det. Tur att jag är hemma och kan sova när jag vill på dagen sen. Foglossningen verkar dock ha spridit sig ut i framförallt ena höften nu, som om det inte räckte med det jag hade. Jag funderar på att boka in en ny tid hos sjukgymnasten så att hon får gå igenom mitt bäcken igen...

Nej frukost var det :) Jordgubbskräm och macka blir det för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0