Klarvaken och pratsjuk ;)

När Daniel kom hem fick han fixa symaskinen åt mig. Eller det var till slut jag som hittade felet men jag hade nog inte ens orkat ta tag i det utan hans hjälp. Dessutom hade tyget fastnat ner i spolen så dem satt stenhårt fast :P
Men nu ska den funka men jag har syförbud i typ 20 minuter till, så att han kunde somna i lugn och ro :)

När han kom hem blev jag värsta pigg för jag somnade redan vid halv tolv igårkväll. Så jag babblade på om allt och inget men till slut tyckte han att jag var för tjatig :P Så jag fick lämna sovrummet så han fick somna haha!




Idag går jag in i vecka 31och det är 69 dagar kvar till den 8 maj. Foglossningen är tillbaka, mitt illamående är borta, blodtrycksfallen kommer varje dag, jag tycker inte att magen växt nämnvärt sista tiden och bebisen känns mycket längre ner nu!
Känns helt knäppt när han ligger så långt ner som han gör nu. Innan har man lagt händerna mitt på magen, typ vid naveln och känt honom där, nu känner man hans rörelser nedanför troskanten. Jag skojade med Daniel innan att jag kanske haft världens smidigaste förlossning och att han typ kommer ut strax :P Utan att jag märkt något...

Idag ska vi till barnmorskan. Det blir att kolla hans hjärtljud, SF-mått och idag ville hon ta nytt stick i fingret för att kolla värdena. Vi har även en del frågor samt att jag vill att hon känner om han vänt sig och sjunkt ner.


  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 30+1
  •  Bebisen väger c:a 1653 gram.
  •  Bebisen är c:a 42 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 75% av graviditeten.
  •  Du har 68 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Tänkte lägga upp nya magbilder senare. Daniel ska få ta dem när han vaknat.

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0