Vecka 30 :D

Haha nu när jag såg att det är 75 dagar kvar så blev jag plötsligt nervös och det pirrade till i magen... Jag som annars har tyckt att det är alldeles för lång tid kvar :P

Vecka 30 går jag in i idag alltså. Det är en riktig milstolpe och för bara några veckor sen kändes det som en evighet hit...



  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 29+1
  •  Bebisen väger c:a 1476 gram.
  •  Bebisen är c:a 40,8 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 73% av graviditeten.
  •  Du har 75 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Satt och läste på en blogg att en tjej gjort en intressant upptäckt. Hon hade läst Vi Föräldrar-tidningen och insett att så stor som bebisen på baksidans bild är, så stor är bebisen ungefär i vecka 30. Så ungefär så här stor är han nu, vår lille kille...


  • Jag kan inte alls fatta det... I mitt huvud är han fortfarande stor som ett äpple typ :P När andra har sagt att det kanske inte är sparkar jag känner utan en hand, så har jag tänkt varje gång att hur ska jag kunna känna hans små små händer (har föreställt mig dem som 50-öringar) men när man ser bilden på tidningen så fattar man ju att jag helt klart kan känna händerna också...

    Nu ligger tidningen framme så att jag ska kunna kika på den ibland :) Och börja fatta hur stor han är!


    Ungefär så här stor är han också tydligen. Jag tycker att det verkar lite stort men jag har gjort efter vårdguidens mått så det borde stämma... Men på ett ungefär iallafall :) Han ska ju i och för sig inte växa så hemskt mycket mer på längden nu utan nu är det vikten som ökar massor...



    Natten var bra. Sov väl ca 9,5 timme med några få uppvak för att vända mig och dricka vatten. Nu har jag väldigt ont i höften, men det beror nog på att jag satt upp mycket igår... Får ta en riktig slappedag idag, imorgon kommer min mamma upp över dagen från Skåne och det skulle vara kul att åtminstonde orka med en lunch i stan innan vi åker hem till oss...

    Nu vaknade bebisen också. Jag satte på lite Michael Jackson-musik och då vaknade han direkt :) Vi ska spela riktigt mycket musik för honom nu sista tiden. Inte för att vi gjort det innan men nu ska han vänja sig vad han får höra på sen ;)


    Kommentarer
    Postat av: ivona

    haha! vi har samma tapeter xD

    2011-02-22 @ 23:59:45
    URL: http://becausewecan.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0