60%

Godmorgon! Förvånade över att se mig här så tidigt va? ;)
Daniel kom hem vid halv 7 och jag försökte somna om, men det gick inte. Kände samtidigt att jag inte var stel eller hade ont någonstans så kände att det var skönare att komma upp, än att ligga några timmar till och sen vakna helt stel... Min intelligenta kropp har nu vunnit över min envisa vilja och lägger inte längre mig på mage när jag ska sova. Så det kan vara därför jag känner mig bättre i kroppen.

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 24+1
  •  Bebisen väger c:a 714 gram.
  •  Bebisen är c:a 32,1 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 60% av graviditeten.
  •  Du har 110 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Mitt illamående är nog tillbaka :( För tredje dagen i rad mår jag jätteilla på morgonen... Det är inte ovanligt att det kommer tillbaka i tredje trimestern, jag är ju snart där, så det är väl bara att gilla läget...


    Bebisen är så gott som färdigutvecklad och ska bara växa och mogna.
    Nu börjar bebisen föredra höger- eller vänsterhand. Ska bli kul att se vad han väljer, jag är högerhänt och Daniel är vänsterhänt.
  • Och lyser man med en ficklampa på magen så kommer han att vända bort huvudet :)




    Kommentarer
    Postat av: Anonym

    Måste bara fråga, vilken sida är det du får informationen om graviditeten ifrån?

    Kan du inte skriva nån länk i din blogg?

    Hade gärna velat få reda på sån information med =)

    2011-01-21 @ 12:00:28

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0