Nyårslöften

Vi är inte för att ha en massa nyårslöften och sånt. Men ett nytt år kan ändå innebära nya sätt att leva på...
Bland annat har vi bestämt oss för att bli bättre med maten här hemma. Förra året var så fullspäckat att det blev för mycket hämtmat, det ska bli stor ändring på det detta året.
Framförallt känner jag att jag måste äta bättre då jag inte rör mig någonting, vill inte lägga på mig alldeles för mycket extravikt som blir svår att göra sig av med sen...

Så nu är kylen och frysen fullpackat med goda råvaror som ska bli fina middagar :) Och att redan innan bestämma matsedel gör att vi vet vad som väntar och då kan förbereda ifall vi vet att vi har en full dag :)

Daniels löfte är väl att börja träna inför Göteborgsvarvet :) Det är ju inte världens lättaste att träna utomhus just nu, men vi har en crosstrainer som gärna dammas av och tränas på :)

Så våra nyårslöften är egentligen inga löften, det är en livslång förbättring av vår hälsa! Träning och rätt mat är ju alltid bra och inget man egentligen ska behöva ha ett löfte för!

Nu ska jag gå och hitta något att äta. Har inte gjort mer än tagit ett bad idag, sen legat i soffan... Nu blir de mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0