Överlevnadsklar

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 22+1
  •  Bebisen väger c:a 492 gram.
  •  Bebisen är c:a 27,7 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 55% av graviditeten.
  •  Du har 124 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Idag går jag in i vecka 23. Gick ju in i sjätte månaden i lördags. Det går fort nu. Men alla varnar mig för att sista två månaderna kommer krypa fram :P Vi får väl se...
  • Om lilleman skulle födas nu finns det en chans att han överlever. Men han får allt hålla sig inne ett antal veckor till. Här och här kan ni läsa om barn som fötts i denna veckan och klarat sig!


    Det har hänt mycket i och på min kropp nu bara senaste veckan. Magen är inte längre mjuk så man kan peta in fingrar en bit utan nu är den mer spänd. Känns ovant, känner mig som en ballong :P Har även blivit tydligt tjockare för nu plötsligt är min gröna jacka nästan för trång. Jag trodde jag skulle kunna ha den hela vintern... Det är enda anledningen till att jag önskar att det blir vår, jag vill börja använda mindre kläder och lättare skor!

    För övrigt känner jag sparkar varje dag flera gånger. Speciellt när jag äter eller ligger i sängen när jag ska lägga mig och när jag vaknat... Nu har jag även börjat spela musik för honom, det sägs ju att barn som hör samma låtar i magen känner igen låtarna när dem kommer ut och kan bli lugnade av det! Och musik har alltid varit ett stort intresse för mig så det vill jag testa!

    Osminkad jag i vecka 21+5


    Kommentarer
    Postat av: Petra (wieselgrensPetra)

    men guud vad snygg du är! :D

    2011-01-03 @ 21:21:16
    Postat av: Alinsson :) Du vet vem

    Det är så roligt att du ska få barn!!!! :)

    Du ska bli mamma, och ditt barn kommer att bli mitt KUSINBARN!!!! :)



    Jag hoppas att barnet kommer den dag det är planerat, den 8 maj. För då fyller jag år :)



    Ha det bra// Alinsson

    2011-01-04 @ 18:52:12

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0