Rädda maten :)

Kvällens middag var thailåda. Jag gjorde efter ett receot jag hittade. Tyvärr föll den oss oss i smaken riktigt så vi hällde på mer sweet chilisås och kryddade med lite grön curry... Då blev den absolut godare...




Thailåda

Ingredienser:
400 g strimlat griskött
2 paprikor
2 vitlöksklyftor
1 köttbuljongtärning,
2½ dl Lätt kokosmjölk
2 msk Sweet chilisås

Gör så här:
Kärna ur och strimla paprikorna. Skala och hacka vitlöken. Bryn köttet i smör i en stekpanna. Lägg i paprika och vitlök och låt det fräsa med under omrörning. Tillsätt smulad buljongtärning, kokosmjölk och sweet chilisås. Låt allt koka ca 1/2 min. Servera med fullkornsris, limeklyftor och extra sweet chilisås.

__________________________________________________________________


Ingen återkommande rätt hos oss men jag tycker det är kul att prova nytt... Och det är skönt att ha så mycket matkunskaper att man kan rädda upp en rätt så att man tycker om den :) Det var kokosmjölken som gjorde att jag inte gillade den, men gillar man kokosmjölk är det nog hur gott som helst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0