Vackert landskap

Vaknade 11.15 idag och utanför fönstret var det hur vackert som helst. Träden blir så fina när det snöat. 10 cm snö kom det inatt... Rätt oväntat för jag tittade på vädret bara några timmar innan jag la mig och då sa dem inget om snö...





Men jag vet inte var denna dagen tog vägen. Nog för att jag vaknade sent men :P
Väckte Daniel vid 13.15 och då låg vi kvar i sängen och snackade minst en timme... Sen frukost/lunch och sen drog vi iväg på storhandling...

Vi storhandlar en gång i veckan, dels för att ha bättre koll på vad vi köper hem och dels för att det känns som man har bättre koll på utgifterna då... Att springa och småhandla i tid och otid kostar mer, för man får alltid med sig lite av varje, sällan man går in och bara tar en mjölk även om det är det enda man behöver...

Men nästa vecka behöver vi nog inte handla så mycket för vi handlade några storpack med kött och så idag så sista veckans meny får vi nog ihop enbart av att ta vad vi har hemma :)


Nu håller Daniel på att sätta upp min nya TV i sovrummet som jag fick i julklapp av honom :D
Jag har nog glömt att skriva vad jag fick i julklapp... En lite snabbgenomgång av det jag minns först och främst är teven, kökmaskin, sodastreamer, lakan, en fleecetröja mm. Och så fick vi en korg av mina föräldrar med olika vinägrar och oljor och sånt. Mamma gav mig flera recept som jag inte kunde göra för att jag inte hade hemma sånna grejor så då fick vi dem :) Perfekt, ska använda lite av det till kvällens middag faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0