Check

Klockan är inte ens tolv och jag har hunnit med mycket mer än jag hoppats på. Men ännu återstår en del. Men nu är maten packad (givetvis inte kylvarorna), Miltons grejor är förhoppningsvis färdigpackade, skor och seglarjackor samt övriga prylar är packade, här har blivit lite städat och musik ligger på USB-minne och laptop.

Nu återstår att diska, stryka allt från packlistorna samt sy. Låter ju inte så mycket ;) Men det tar sin tid. Handla funderar jag på om vi ska göra på väg ut till båten istället för att jag ska behöva packa ner Mille i vagnen och gå dit. Det förlorar vi tid på. Tid är allt idag!

Milton har nyss fått mat och jag borde också äta något snart, sen har jag en mikrorätt som ska förtäras strax innan Daniel kommer hem...

Och ringa Nestlé måste jag också göra. Ska fråga om vi får börja med deras ersättning 2 innan han är 4 månader. Han är ju så stor. Den enda skillnaden på ersättning 1 samt 2 är att 2an har mer järn. Dem rekomenderar den från 4 månaders ålder, men vi undrar om det är åldern eller vikten som avgör. Eftersom Milton är stor som en 3 månaders bebis så kanske han behöver börja med 2an tidigare.
Uppdaterar svaret här sen så vet ni också :)

Uppdatering: Jag ringde Nestlé men tjejen där sa att dem inte alls får råda när det gäller deras barnmat. Hon hänvisade till BVC. Så jag ringde dit och fick som svar att det inte gör någonting om vi går över till 2an, lika lite som att det gör någonting att vi använder 1an till han är 7 månader gammal. 2an ska man byta till vid 4 månaders ålder enligt paketen men BVC sa att vid den åldern brukar man ändå introducera riktig mat, och via den maten tillför man det extra järn som finns i 2an.
Men nu när vi köpt ett paket av 2an så kunde vi lika gärna använda den sa BVC :)

Kommentarer
Postat av: Annica

Kör på 1:an ett tag till, det är som sagt bara järnet som skiljer och bara för att er son är stor för sin ålder så förändras inte hans järndepåer för det :)

2011-07-14 @ 15:01:10
URL: http://hostbebebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0