Sömntutor

Efter att jag skrivit det förra blogginlägget gick vi och la oss på sängen för att vila lite. Klockan var då runt 9. Sen vaknade jag 11.30 :P Mille sover fortfarande och nu är klockan snart 12.30. Senast han åt var klockan 8 så jag trodde att han skulle vakna i svältångest redan vid 11.

För det är en intressant grej (som vi däremot inte verkar vara ensamma om) att han kan gå från att vara skitglad till så extremt vrålhungrig att han tror att han ska svälta ihjäl på bara några sekunder... När vi var ute på Rörö i måndags hade vi inte mer än lagt till innan han började gny. Vi behövde dock fixa klart det sista och han var ju "bara lite gnällig", men det tog fan inte 20 sekunder innan helvetets brakade loss och hela världen gick under för honom :P

Grannbåten tittade medlidande på honom, dem måste trott att det var tre dagar sen han fick mat stackarn :P Sen sekunde han fick in flaskan i munnen så hörde jag gumman säga det till gubben och så tittade dem på oss och log :P Vi kan inte direkt lite fint smyga in ostört in i en hamn med den trumpeten på båten ;)

Nu står iallafall mina ägg och kokar, jag tänkte ha äggmackor till lunch. Nu när Milton sover borde jag egentligen verkligen passa på att fixa här hemma. Jag har inga bra ursäkter men jag kan komma med en halvbra att det är sjukt varmt (28 grader) i vår lägenhet och jag är helt klibbig bara av att sitta still.

Nu börjar någon gny inne i sovrummet, så nu dröjer det nog inte länge innan flaskan ska in i munnen. Jag har förberett den så idag kan jag ge bra och snabb service :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0