Vår helg

Här har vi haft fullt upp i helgen. Eller egentligen slappat ganska mycket men datorn har inte fått mycket sällskap...

Pernilla var här från lördageftermiddag tills nu ikväll. Jag och Mille mötte upp henne i stan i lördags och då gick vi till en kinarestaurang och åt lunch. Varmt var det ute men vi fick ett bord i skuggan och det var skönt.
Mille vaknade och fick mat men såg helt hemsk ut efter maten :( Prickig och flammig i ansiktet... Samma sak hände även på kvällen så dem där jordgubbarna jag åt på tårtan och även till frukost var nog ingen succé. Det får bli en jordgubbslös sommar för mig... Men det får det vara värt! Allt för min pojk!

Igår var vi på Botaniska trädgården. Vi valde just det stället för vi trodde att det var ett platt område utan backar. Alltså lätt för mig att gå. Men tji fick vi. Botaniska trädgården är en enda lång jävla uppförsbacke... Och sen samma branta backe ner igen. Det gjorde ganska ont att ta sig fram och i den enorma hettan som rådde så var det egentligen en ganska dåligt vald utflykt ;) Men det kan man ju inte veta innan. Daniel fick ju ovilligt erkänna att det var första gången han var där :P



Idag blev det mest slapp hemma. Värmen, eller snarare hettan, var nästan olidlig. Vårt vardagsrum blev en bastu och det jobbiga är ju att ha en bebis som man inte riktigt vet vad man ska göra med. Han fick ligga inne i sovrummet en del, där kan vi hålla hyffsat svalt. Och i enbart blöja, för kläder vill man verkligen inte dra på honom...

Nu antar jag att han ligger och sover ute på Daniel i soffan för det är väldigt tyst! Kanske båda två sover ;)
Daniel gjorde sitt första dagpass idag på "nya jobbet" och det gick bra verkar det som. Han ska snart lägga sig för imorn är det upp tidigt igen som gäller. Jag tror att vi knoppar vi också när han lägger sig för jag är också trött...

Imorgon ska jag vara ensam med Mille hela dagen. Första gången vi ska vara ensamma så länge! Men det ska nog gå bra hoppas jag :)

Nej nu vill jag ut till mina killar :) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0