Bebisens hjärtljud

Nu har vi kommit hem efter både besök hos barnmorskan och efter att ha hämtat Julia i skolan.



Det gick jättebra hos barnmorskan. Tog SF-mått och vikt, blodprov och lyssnade på hjärtljuden.
SF-måttet hade bara ökat 1 cm men det gör ingenting för det låg lite högt förra gången och har lagt sig bättre på kurvan nu :) Min vikt hade ökat normalt sen sist. Jag ligger nu på +15 kg sen inskrivningen.

Blodprovet visade att blodvärdet sjunkit ner en aning, från 120 till 115. Gränsen för när man ska börja ta extra järntabletter är 110 så jag ligger bra till där änsålänge. Får se efter nästa gång ifall jag behöver extra tillskott. Skulle tänka på att äta nötkött och spenat och sånt. Och helst ihop med c-vitamin. Skulle undvika att dricka mjölk ihop med middag för det hämmar upptaget av järn, det visste inte jag.
Mitt blodtryck var lite högre än innan men fortfarande lågt.

SF-mått = 33 cm
Mitt blodtryck = 110/69
Lillens hjärtljud = 150

Vi spelade även in lillens hjärtljud. Här kan ni lyssna på det http://www.youtube.com/watch?v=oFUA-yyNBKY 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0