Vårt nya babyskydd!

Som sagt, hämtade ut babyskyddet idag. Känns bra att ha det innan Skåneresan. Jag kom på att jag helt glömt bort att skriva att vi ska dit. Jag åker ner på tisdag med buss för att sen på fredagen få sällskap av Daniel och Julia. Vi (läs Daniel :P) ska hjälpa mina föräldrar med deras sommarstuga. Och så kommer min brorsa med sambo och mina morbrödrar dit och så. Min kusin som är 9 år kommer också så Julia tycker det är jättekul att åka ner där. Dem blev typ bästisar första gången dem träffades :)

Men åter till babyskyddet. Ett Teutonia Tario blev det till slut. Valet föll på detta då vi ville ha ett babyskydd som passade på vagnen och Teutonia hade det mönster/den färg som föll oss bäst i smaken :)








Vi har gått och funderat mycket på var i bilen vi ska ha skyddet, men utan att kunna prova i praktiken så har det varit svårt så vi passade på att prova idag när vi kom hem till parkeringen...
Att ha det bakom förarsätet var uteslutet, Daniel är så lång så han kunde inte få bak sätet tillräckligt.

Allra säkrast är att ha det i mitten, och det funkade absolut. MEN det stora problemet då var att den/de som sitter bredvid får det jättetrångt. Och Julia har fortfarande bilstol och skulle då knappt kunna knäppa bältet.
Ska vi åka längre sträckor utan fler personer där bak så kan man ju flytta skyddet till mitten för att öka säkerheten.
Kan inflika med att Teutonias bilskydd är det största på marknaden.

Fram vill vi inte ha det då vi har krockkudde. Krockkudden går att koppla ur men det var på ett sätt som gör att Daniel inte litar på det, så fram har varit uteslutet från början.

Så enda alternativet är då att stolen får vara på högersidan bak om vi alla fyra ska åka i bilen. Den som sitter i passagerarsätet får det lite trångt men absolut inte för trångt så det vänjer man nog sig vid. Huvudsaken är att alla sitter säkert och det kommer vi göra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gammal är Julia?

2011-03-25 @ 18:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0