Vart tog konditorierna vägen?

Här sitter jag med leverpastejsmackor och vatten... Sitter och lyssnar på musik, bebisen har en tendens att alltid röra på sig så fort Popular med Eric Saade spelas :P Samma när den gick på TV. Betyder det att han gillar låten? Hehe...

Igår sydde jag ytterligare en mössa. Försöker mig på olika konstelationer och utföranden för att se vad som blir bra... Stor skillnad på olika trikå-tyger har jag märkt. Ap-tyget ger ganska tighta mössor medan som detta marinblåa kan man stretcha hur mycket som helst...



Jag vet att stjärnan inte blev helt perfekt, jag ska hitta någon annan metod som funkar bättre när jag ska ha på applikationer sådär. Men sen så tror jag inte folk ser det när bebisen väl har mössan på sig, för vem fokuserar på mössan och inte bebisen då liksom ;)

När vi var ute och körde igår så blev Daniel hysteriskt sugen på ciabatta-bröd. Men det blev långt letande efter sånna. Dels kunde vi konstatera att konditorier knappt finns längre och dem som fanns hade mest sliskiga kakor. Ett konditori hade ciabatta - på fredagar! Tack och hej.
Till slut hittade han iallafall i en vanlig mataffär och sen bar det hem så gjorde vi fina mackor med ost, gurka och tomat och så satte vi oss i solen på balkongen :) Mys!

Att sitta i bilen och kanske följa av lite här och där är vad jag klarar nu tyvärr :( I förrgår hade jag så sjukt ont på kvällen så jag bara låg på sängen och grät och var helt väck. Då gav Daniel sig fan på att jag inte skulle ha det sådär så han kom med en Citodon till mig och med den tonen i hans röst visste jag att jag inte hade något val :P Det var bara att ta den.
En timme efter att jag hade tagit den fick jag glass ute i soffan. Kunde ta mig dit utan smärta så Citodonen hjälper jättemycket. Tyvärr innehåller den ju morfin och det känns ju sådär att ta dem. Men min kära sambo anser att bebisen knappast mår bättre av att jag ligger och gråter av smärta i flera timmar, och det är nog så...


Imorgon ska vi till barnmorskan igen. Då måste vi ta upp det här med tabletterna igen. Jag måste nämligen ha ut fler Citodon. Så det får nog bli en ny läkartid. Jag vet flera andra med foglossning som får ut Citodon, och jag fick ju det av min förra läkare. Man ska bara inte överskrida daglig rekomendation på 8 tabletter (!) om dagen. Jag vill ta en på kvällen, inte totalbedöva mig hela dagen (även om det såklart skulle vara skönt).




Nu syns naveln genom linnet ;)

Idag ska jag inte göra många knop. Ska ta ett bad sen när jag vet att frukosten inte gett mig blodtrycksfall... Sen blir det inte mycket mer gjort idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0