Vilse i stan

Oj oj oj vad vi irrade in oss i stan idag. Det kvittar tydligen om man bott här i 37 år, det är lika svårt att köra i centrum ändå ;)

Men vi fick en del gjort som behövdes göras. Först och främst var vi försäkringskassan och skulle fråga lite om moderskapsintyget. Jag har dragit mig för att åka dit för det är alltid lång kö, sen ska dem strula en del, man får alltid snacka med nån surkärring och sen så skyller dem allt på andra om det blir fel. Så jag har väl inte haft någon större lust att åka dit.

Men fick en helt annan bild idag. Direkt jag kom in genom dörren mötte en kvinna upp mig och frågade vad jag hade för ärende. Sen tog hon mitt papper och kopierade det så att jag skulle ha en kopia och sen var det klart. Jaha typ :P  Lätt som en plätt. Sen får vi se om det strular med resten. Det jag är rädd för är att dem återigen vill ha in alla arbetsgivarintyg osv. Men allt detta skickade jag in i oktober när jag blev sjukskriven och det har ju inte ändrats ett dugg så jag hoppas dem kan titta på samma papper.

Sen åkte vi vidare till centrum för att leta efter någon form av knäskydd till Daniels onda knä. Blev hänvisade till andra sidan stan. Innan vi körde vidare gick vi igenom Feskekôrkan, första gången för min del :) Vi fick smaka på nyfångade stora räkor :)

Sen började vår roliga färd genom stan haha. Det finns två gator i hela Göteborg som har dubbdäcksförbud. Vi körde på en av dem gatorna idag säkert 5 gånger fram och tillbaka för vi kom fel hela tiden :P Och överallt kom vi bara fram till återvändsgränder. Men sent om sides kom vi fram. Till ingen nytta för han hittade inget till sitt knä haha!

Så då drog vi och hämtade ut vårt nya babyskydd och spenderade sen en kvart på parkeringen för att prova var vi skulle ha det och så! Bilder på babyskyddet kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0