BF denna veckan :D

Nu är vi inne i vår BF-vecka! Det känns helt otroligt och osannolikt och spännande och läskigt och glädjande och ja... Alla känslor tror jag! :D




Förutom att kroppen börjar bli riktigt tung att gå omkring med och vända sig i sängen med så mår jag nog som allra bäst nu i graviditeten! Har inte mycket ont alls så både den fysiska och psykiska smärtan är borta... Jag känner mig glad och vissa dagar kan jag tycka det är synd att detta snart är över :P
Men sen kommer jag ju på att något ännu bättre väntar :)

Längtar som en tok efter bebis och undrar så mycket hur han ser ut... Jag tror att det kommer ut en ganska flintig blond bebis medan Daniel tror att han kommer ha mörkt hår.

Jag ska göra en gissning här för att se hur rätt jag har sen :)
Jag tror att bebisens längd vid födslen kommer vara 52 cm, vikten 3980 gram och att han som sagt har lite och blont hår. Ögonfärg grön! (fast den vet vi ju inte säkert redan vid födslen)

Hade en av de bättre nätterna nu inatt. Jag tror att jag bara gick upp en gång inatt men jag kan ha gått upp ytterligare en gång men att jag var för trött för att minnas det nu :P Hade inte ont när jag gick upp och har inte upplevt att jag haft ont inatt heller... Däremot kan jag verkligen inte ligga på rygg längre och sova. Känns som en elefant sätter sig på mig då och jag får sammandragningar...

En kudde under magen är ett måste både i säng och soffa. Innan var det pga foglossningen, nu för att magen är så tung :P (bild tagen idag)

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 39+0
  •  Bebisen väger c:a 3457 gram.
  •  Bebisen är c:a 51,1 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 98% av graviditeten.
  •  Du har 6 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Nu är Daniel ute och jobbar vid båten, jag vet inte vad jag ska göra. Vila mycket nu sista tiden ska jag göra, samtidigt så rycker det i städartarmen :P Eller hur man ska uttrycka det haha... Jag vill ha det rent och fint här när vi kommer hem med bebis... Kan kanske ta lite i taget... Och lägga mig och vila så fort kroppen vill det!
  • I eftermiddag ska vi till barnmorskan igen och ikväll är Daniel ledig så får se vad vi hittar på :)


    Jag kan fortfarande inte fatta att det ligger en helt färdig bebis där inne... Det räckte visst inte med 9 månader för mig för att förbereda mig ;) Men kul ska det bli och vi har verklig en härlig tid och sommar framför oss :)


    Kommentarer
    Postat av: Sofia

    Tack så mycket! :) Det gick superbra och både jag och lilla bebisen mår utmärkt. :)

    2011-05-02 @ 19:38:00
    URL: http://idamariasofia.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0