Mörbultad

Jag är så sjukt trött idag. Skulle ju städa innan men lyssna på kroppen och vila när den sa till. Blev ju bra :P La mig på sängen och sov sen 2 timmar, sen var det dags för barnmorskebesök så nån städning blev det verkligen inte...

Känner mig helt mörbultad i kroppen. Som om jag sprungit 3 maratonlopp i rad eller blivit misshandlad. Alla muskler är ömma och trötta och jag vill egentligen bara ligga i sängen...

På väg till barnmorskan blev vi stoppade i en poliskontroll. Men det gick bra, Daniel hade både körkortet med sig och var nykter :P

Och besöket hos barnmorskan gick bara bra. Vi fick svar på några frågor vi hade och pratade om det här med att gå över tiden och så de vanliga testerna så som stick i fingret och lyssna på bebishjärtat...
Och så fick jag känna var huvudet var :D Hon tog mina händer och visade hur hon kände... Häftigt men jag kände ju inte att det var ett huvud, men vetskapen om att ha känt på det är ju kul :)

Mitt blodtryck: 111/69
Järnvärde: 120
Bebisens hjärta: 140
SF-mått: 40

Vägde mig hemma imorse och ligger nu på +18 kg sen inskrivning.

Nu funderar jag på att lägga min mörbultade kropp i ett bad. Får se vad Daniel har för planer och så får vi se hur kvällen artar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0